Akilles cykel är röd

Det är ibland lätt att det låter som om vi är sååå miljömedvetna och inte har några miljömässiga akilleshälar alls. Jag, Ingela, har en. En stor. Jag tar nämligen gärna bilen när jag ska någonstans. Även om det bara är en kortare sträcka. Och det är ett stort miljöbrott, som inte legaliseras av vare sig köpstopp eller inhandling av grönsakslådor eller byte av elbolag till GodEl.

Men nu, i takt med att det blir varmare och soligare ute, har jag bestämt mig för att äntligen komma igång med att cykla till jobbet. Idag blir andra dagen. Och faktum är att bilen stått orörd på parkeringen sedan i måndags. För jag har också cyklat till träningen den här veckan. Två gånger.

Jag har en fundering på ett projekt att genomföra här hemma under aprilmånad. Jag måste bara förankra det hos Stefan också. Och kanske fortsätter vi med "En sak om dagen" under april också. För än finns det mycket att rensa bort i röran. Målet är att kunna avveckla ett av alla våra källarförråd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0