Spartips i juletider

Mitt bästa spartips i juletider är att I N V E N T E R A! Kolla hur du har det i skåp och lådor med följande produkter. Att ligga på lager gagnar ingen fler än den som säljer produkterna. Kom ihåg! Lagret ska du ha i affären - inte hemma!

* Julkort - Kanske har det blivit över några sedan tidigare år? Kanske köpte du några förpackningar i fjol efter jul på rea som ligger i någon låda och väntar på dig? Eller kanske väljer du att skicka MMS och mail i år istället? Eller kanske pysslar du ihop dina egna? (Jag har kvar sedan tidigare år och tänker inte köpa några nya i år.)

* Julfrimärken - Blev de några över från i fjol? (Jag hittade 6 stycken från 2007 i en låda...)

* Julklappspapper, julsnören och etiketter -  Har du papper kvar sedan tidigare år? Måste alla klappar se likadana ut? Jag har svårt att låta bli att köpa nya pappersrullar och fina etiketter som dessutom ofta är billiga. Men när ska jag bli av med de ca 300 stycken jag redan har? (Julklappspapper fanns hemma, två oöppnade rullar á 5 meter + ytterligare två påbörjade. Julsnören har jag införskaffat eftersom de från i fjol var slut. Etiketter har jag köpt trots att det redan fanns hemma...)

* Bullformar, kakformar och knäckfomar - Kolla innan du åker till affären för att handla. (Jag själv har flera påbörjade förpackningar med bull- och knäckformar. Och ischokladformar fastän jag inte ens gör ischoklad vare sig till jul eller annars...)

* Bakplåtspapper - har du kanske en eller flera förpckningar oäppnade som du köpte på Ullared i somras? (Jag har ett öppnat paket som jag får fortsätta använda. När det är slut köoer jag nytt.)

* Saffran - Kanske har du något bortglömt paket kvar som du kan använda i år? (Tyvärr hade inte jag det. Saffranspriset är extremt högt i år. Jag betalade 111:- för fyra paket á 0,5 g...)

* Pepparkakskryddor - Kolla vad som finns i skafferiet. Eller du kanske köper färdig deg i år? (Jag köper färdiga pepparkakor i år. Ryggen håller inte för några långa bak i år...)


* Julservetter - Köpte du några på halva priset på Ica i fjol? (Jag gjorde säkert det. Har inte kollat än.)

Som sagt. Även jag har något att lära av ovanstående som du ser. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0