Idka byteshandel

När min syster var här pratade vi mycket om alla saker vi äger, som tar både plats och energi från oss, och att vi inte alla gånger vet vad vi ska ha dem till. Vi pratade mycket om att köpa och sälja begagnade saker och jag kom på att jag alltid är för sent ute med mitt säljande. Alltså. Istället för att sälja saker när jag kanske skulle kunna få något för dem, sparar jag för länge för att någon ens ska vilja titta åt dem. Jag lovade mig att bli bättre på detta, och inte alltför ofta hamna i nostalgiträsket hädanefter. 

Och när hon skulle köpa nya stiftpennor till barnen sa jag att hon kunde ta ett gäng av mina reklampennor. Du vet de där man aldrig kan låta bli att ta med sig från kurser och konferenser. Och hon kom på att jag kunde få alla hennes långa stearinljus som bara ligger och som hon inte ens har en ljusstake till. Och ljusmanchetterna kanske kan bli scrapmaterial. 

KÖP MINDRE! SÄLJ MERA! BYT MERA! Halleluja! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0