Inventera inför julen

Jag älskar julen och har svårt att avhålla mig från att köpa julartiklar nu när de plockas fram i butikerna. Ofta är det förbrukningsartklar såsom julpapper och servetter som slinker ner i vagnen. Men i år har jag bestämt mig för att använda det som redan finns hemma. Då kan jag med gott samvete köpa nytt nästa år.

Så ett bra sätt att hushålla med miljön och sin egen ekonomi är att inventera inför julen. Kanske har du julpapper och ettiketter så att det räcker redan? Eller tycker du att det är fint att slå in dina julklappar i tidningspapper med hemmagjorda etiketter på? Kanske har du julkort också? Eller går det lika bra att skicka MMS eller julkort på mailen? Kanske har du redan något hemma som du kan ge bort i julklapp? Eller du kanske hellre vill ge bort en upplevelse?  

Min inventering har börjat. Har din?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0