Ekotrendigt

Köpstoppet går fortfarande bra. Även om jag tidvis tycker att pengarna "bränner" på kontot. Men tre saker/förändringar har jag redan gjort den här veckan till följd av köpstoppet.

1. Jag kokade varm choklad och vispade grädde hemma, som jag tog med ut på vinterpromenaden vid havet. Det vanliga är annars att vi tar en fika på café på eftermiddagen.

2. Jag valde att inte vara med på inskramlingen till en arbetskamrat som fyller jämt. Jag gick istället genom gömmorna och hittade ett vackert tennamband att ge bort som present.

3. Jag valde att bjuda hem en väninna på fika imorgon istället för att fika ute, vilket vi vanligtvis brukar göra. Hon var positiv till idén och tyckte det skulle bli trevligt.

I början av veckan damp det första numret av "Lantliv" ner på hallmattan. (Stefan är ansvarig för denna investering vilken i och för sig gjordes innan vi belutade om köpstoppet.) Men kolla på omslaget!

7 mysiga EKOresor

EKOlogiskt lantliv

Modernt MILJÖVÄNLIGT mode

Laga läckert EKOlogiskt

169 idéer EKOspecial

Det verkar ju som den kom i rätt tid i allafall och visst är det trendigt med EKO?



Kommentarer
Postat av: Bett R World

Var och hälsade på hos er idag.

2009-02-19 @ 19:58:17
URL: http://tredjeklotet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0