Alla dessa saker

Som jag tidigare skrivit kommer Köpstopp-projektet att innefattas utav två delar till. Det ena är att försöka att göra något litet för miljön varje dag. En del saker är så enkla och banala att jag nästa blir generad vid tanken på dem. Tanken är att att vi då och då ska kunna komma med små tips. Alla är inte revolutionerande nya, men ändå viktiga. Alla bäckar små...Och om inte annat blir du kanske varse att du redan idag FAKTISKT redan gör något för att förbättra vår miljö.

Den andra saken är att vi varje dag ska göra oss av med minst en sak var från vårt hem. Saken ska helst inte kastas bort (om så är fallet ska den naturligtvis sopsorteras) utan antingen ges bort i present, skänkas till välgörenhet, säljas eller återvinnas på annat sätt.


Kommentarer
Postat av: En bok om dagen

Jag tillhör också den där skaran som blivit så inspirerad av all debatt den senaste tiden - så jag har också lagt upp en till blogg... Vi läser varandras, eller hur? ;-)

2009-01-17 @ 18:40:18
URL: http://siktasunt.blogspot.com
Postat av: Sonny

Good. Small changes in a big scale makes diffrence for the whole world =)

2009-01-17 @ 19:04:36
URL: http://thehustler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0