Regler för köpstoppet


Reglerna för köpstoppet (OBS! Kan komma att revideras innan februari!)


Vad är nödvändigt och vad innefattas INTE av köpstoppet?


* Mat och dryck, dock inte alkoholhaltiga sådana
* Läkar- och tandläkarbesök och medicin
* Ev. akut bilreparation (eftersom vi behöver bilen för att ex kunna storhandla)
* Förbrukningsartiklar, som inte redan finns hemma (Finns ex servetter får inte nya sådana inhandlas)

Vad innefattas av köpstoppet?

Ex: böcker, cdskivor, scrapbookingartiklar, tidningar, elektronik/apparater, kläder, smink, skönhetsartiklar, heminredningsartiklar, café- och restaurantbesök, biobesök, V75 och trisslotter, alkohol

Undantaget är också café- och restaurantbesök jag (Ingela) gör i tjänsten och som därför min arbetsgivare betalar. (Detta är nödvändigt för att jag ska kunna göra mitt jobb.) Undantaget är också sådant som vi i övrigt blir bjudna på. (Men det får INTE innebära någon strategisk inblandning från vår sida!)

Vi är också överens om att vi inte ska leva något asketliv utan leva normalt utan onödig konsumtion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0