Tankar inför februari

Imorgon är det den 1:a februari och köpstoppsmånaden är således här. Jag (Ingela) ska villigt erkänna att tankarna virvlat fram och tillbaka sedan vi bestämde oss för detta. Jag har aldrig tvekat att genomföra det, men sedan vi bestämde oss har nya saker blivit inplanerade i februari, som skapar en del problem. MEN inte värre problem än att de ska gå att lösa. OCH det gör ju egentligen bara utmaningen mer utmanande och spännande. Nu får jag chansen att tänka kreativt och inte ta enkla genvägar hela tiden.
 
I mitten av månaden ska jag nämligen resa till Norrland, hem till familj och vänner, några dagar. Detta innebär en lååång tågresa på ca 9,5 timme, som sträcker sig över både lunch- och middagstid. Matfrågan måste alltså lösas med medhavd matsäck. Här är ALLA tips välkomna, eftersom jag alltid annars brukar köpa mig något att äta antingen på tåget eller på Stockholm Central. BRA TIPS KAN KOMMA ATT BELÖNAS! 

Hemresan blir inga problem eftersom jag flyger. Ja, jag vet att det är bedrövligt ur miljöperspektiv. Men tro mig när jag säger att jag verkligen försökte pussla för att kunna ta tåget hem också, men inte lyckades. Det fick bli en gyllene medelväg, och så får jag försöka kompensera den där flygresan på annat sätt.

Annars är vi peppade! Stefan längtar efter att vi ska ha tid att ta itu med loppis-lådorna i källaren, medan jag känner att jag vill fylla på frysen med något gott fikabröd att njuta av när längtan efter cafébesök blir för stor. Gärna något ekologiskt ur boken jag lånat på biblioteket, "Smaker från Saltå kvarn".



Kommentarer
Postat av: Sonja T

Vilken tur att ni är med på det båda två trots allt - här hemma hade det havererat direkt, hihi!

Lycka till!



Kramis, Sonja

2009-01-31 @ 18:43:00
URL: http://sonja-365foton.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0